אמא אם את יכולה להניק תעשי זאת


כמעט כל אמא טרייה היום שוקלת,אם להניק את תינוקה הרך או שאולי ניתן לו תחליפים,
המדע כל כך השתכלל,בתחליפים קיימים כל כך הרבה מרכיבים תזונתיים,ויטמינים,מנרלים כאילו ואחרים,אז אנחנו נוטים להתפתות לעבר לתחליפים,
כי בואו נודה על האמת זה קשה להניק לפעמים זה אפילו כואב,בתחילת דרכו הילד צריך לאכול הרבה וזה מצריך ממך להיות צמודה אילו ואם חושבים על משאבה,אז כן זה אומנם מקל אבל גם החלק של השאיבה זו עבודה לא קלה.
אני אומר את זה כבעל שמאוד מעריך את אישתו בזמן שהוא צופה באישתו מניקה או שואבת עבור ילדתנו כי זה הליך לא פשוט כלל וכלל.

מעבר לכך שחלב אם זה הדבר הכי בריא לילדך,קורה הליך לגמרי שונה מאכילה בתהליך ההנקה,
נרקם קשר מיוחד בין האם לילד,החיבור הזה נקשר לתאים הכי קטנים בגופכם,ההורמונים שלך האמא עוברים דרכך הישר לילדיך,
האחיזה של ההנקה מעצימה את ילדיך,היא נותנת תחושת בטיחות,חום ואהבה אלו שתי הדברים שהעולם שלהם יודע ברגעים אלו,
אם ביכולתך להעביר לילדיך תחושות כאילו בעודם בחיתוליהם את עדיין חושבת על תחליפים?

הנקה תורמת להתפתחות התקינה של הילדים ואף מחזקת את המערכת החיסונית שלהם.
החלב הראשוני שלאחר הלידה, הקולוסטרום, עשיר בחלבונים ובנוגדנים החיוניים לתינוק בראשית חייו. הוא מסייע לתינוק בעיקר להגן על עצמו מפני מחלות וזיהומים ותורם להתפתחות מערכת העיכול והמוח.

הפרעות קשב וריכוז יכולות להימנע בזכות הנקה


"מחקר אוסטרלי שדווח בכת העת לרפואת ילדים Pediatrics, מוצא כי ילדים שניזונו מחלב אם לאחר גיל חצי שנה, נמצאו בסיכון מופחת לסבול מהפרעות נפשיות, כולל הפרעות קשב וריכוז, בשלב מאוחר יותר בחייהם.
המחקר הענק עקב אחר ילדים בגילאי חמש עד 14, שעברו מבדקים להערכת מצבם הנפשי. הם מצאו כי 11% מהילדים לא ינקו מעולם, 38% מהם הפסיקו לינוק בין גיל שלושה לחמישה חודשים, וכמחצית מהילדים ינקו לאחר גיל חצי שנה.
הנשים שהניקו במשך חודשים ספורים בלבד היו לרוב בעלות רמת השכלה נמוכה, צעירות, מעשנות ובעלות נטייה להפרעות נפשיות. בנוסף מצאו החוקרים כי ילדים אלו נטו לסבול מבעיות התפתחותיות, ואימותיהן נטו יותר לפתח דיכאון לאחר לידה, בהשוואה לנשים שהניקו במשך תקופות ממושכות יותר."
נלקחת מאתר 0-15 להמשך הכתבה לחצו – כאן


ההנקה עוזרת לך לשמור על בריאותך ועל בריאות ילדך



הנקה מחזקת את מערכת החיסון ומסייעת במניעת מחלות: חלב אם מכיל נוגדנים ותאי דם לבנים המעודדים את חיזוק מערכת החיסון של התינוק, ונמצא כי ההנקה משפרת את ההתמודדות עם מחלות הינקות והילדות ומסייעת במניעת סיבוכים. בנוסף, מחקרים מצאו כי לחלב אם השפעה על מניעת מחלות כרוניות כגון סוכרת, יתר לחץ דם וצליאק. ישנם מחקרים שמצביעים על קשר בין הנקה בינקות והפחתת הסיכוי להשמנת יתר בגילאים מאוחרים יותר. מחקרים אחרים מצאו קשר בין הנקה והפחתת הסיכון לחלות בלוקמיה.

ההנקה תורמת לבריאות האם: נמצא כי ההנקה תורמת להפחתת הסכנה לחלות בסוכרת, ביתר לחץ דם ומפחיתה את הסיכון להתקפי לב אצל האם. מחקרים נוספים מצאו כי ההנקה מפחיתה את הסיכוי לחלות בסרטן השד ובסרטן השחלות. בנוסף, ההנקה מסייעת בהפחתת הסיכוי להשמנת יתר.

חלב אם הוא ייחודי ומותאם לצרכיו המשתנים של התינוק: חלב אם מאפשר תזונה ייחודית ומותאמת אישית לכל תינוק. חלב האם הוא גם ייחודי לאם, ומשתנה לאורך זמן ומהנקה להנקה בהתאם לצרכיו של התינוק ואפילו בהתאם למזג האוויר. בימים חמים יותר למשל, מכיל החלב יותר מים, וזו הסיבה שגם בימים חמים מאד אין צורך להוסיף מים לתזונה של תינוק יונק. הרכב חלב האם משתנה גם בהתאם לגיל של התינוק, ובשבועות הראשונים הרכב החלב שונה מהרכבו בגיל שנה וחצי.

נלקח מאתר מכבי שירותי בריאות,להמשך הכתבה לחצו – כאן



אז לסיכום לכל האימהות שיכולות להניק אבל מתפתות לתחליפים,תחשבי על זה שוב,קראי את הבלוג שוב ואם תלמדי לקבל את ההנקה באהבה,תוכלי להעניק לילדיך רק את הטוב ביותר,ככה מגיל כזה ⁦❤️⁩

עד כאן להיום תודה רבה לכל הקוראים,מקווה שעזרתי ולמדתם עוד איזה משהו קטן.
נתראה בבלוג הבא 🙂

כתיבת תגובה